dijous, d’agost 02, 2007

Clupeus aureus
(A golden shield)


Quo pro merito meo...clupeus aureus in curia Iulia positus, quem mihi
senatum populumque Romanum dare virtutis clementiaeque et iustitiae
et pietatis caussa testatum est per eius clupei inscriptionem.

Per aquests mèrits meus...em fou posat un escut d'or a la Cúria Júlia, el qual, per la seva inscripció, fa palès que me'l van atorgar el senat i el poble romà no tan sols pel meu autodomini i clemència sinó també per el meu sentit de la justícia i per la meva probitat. (Res Gestae diui Augusti, 34)


Por estos méritos míos...me fue puesto un escudo de oro en la Curia Julia, el cual, por su inscripción, testimonia que me lo otorgaron el senado y el pueblo romano no tan sólo por mi autodominio y clemencia sino también por mi sentido de la justicia y por mi probidad. (Res Gestae diui Augusti, 34)

Etiquetes de comentaris: , ,